Kadra Centrum Progres
Dyrektor poradni
Danuta Stempowska
- Pedagog, Psychoterapeuta Dzieci i Młodzieży
- Neuroterapeuta (EEG-Biofeedback, Neurofeedback : Play Attention , RSA-Biofeedback)
- Terapeuta Metod: Integracji Sensorycznej, treningów słuchowych metodą Tomatisa®, Johansena® Warnkego® oraz Fast ForWord®
- Przewodnicząca 49 Oddziału Terenowego Polskiego Towarzystwa Dysleksji w Świdnicy(od 2002r.) oraz Komisji Rewizyjnej Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Dysleksji, Honorowy Członek PTD
- Przewodnicząca 2 Oddziału Polskiego Towarzystwa ADHD w Świdnicy (od 2005r.)
- Członek Nadzwyczajny Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (od 2003r.)
- Regionalny Lider Programu Edukacyjno- Terapeutycznego "Ortograffiti" (od 2003r.)
- Członek-założyciel Sekcji Nauczycieli Terapeutów
Urszula Rakoczy
Sekretariat poradni jest pod jej opieką
Bogumiła Chlastawa
pracownik administracyjny
mgr Monika Pieniążek
Nauczyciel kontraktowy
Dyplom:
- Pedagog specjalny (licencjat) - Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Pedagog (magister) - Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z psychomotoryką
- Rewalidacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w trakcie realizacji)
- Integracja Sensoryczna (podyplomowe – Ateneum Szkoła Wyższa w Gdańsku).
Szkolenia/Treningi/Warsztaty:
- Integracja Sensoryczna wg. Ayres - Mgr Elisabeth Soechting, Soyer oraz Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej
- Terapia behawioralna dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu, Beata Ignaczewska, Centrum Terapii Behawioralnej
- Trening umiejętności społecznych dzieci ze spektrum autyzmu, SOTIS
- Diagnoza osób z niepełnosprawnością w oparciu o profil psychoedukacyjny PEP-R Schoplera, Beata Ignaczewska, Centrum Terapii Behawioralnej
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem, cz. I i cz. II, Fundacja SYNAPSIS
- Diagnoza i terapia dysleksji- Renata Czabaj
- Diagnoza FAS, Małgorzata Klecka, Fundacja Fastryga
- Opóźniony rozwój mowy- diagnoza i terapia
- Grafomotoryka w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w oparciu o PTR
- EEG biofeedback, BIOMED, -RSA- biofeedback
- Metoda Warnkego, BIOMED
- Język migowy I stopień
- Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej
- „Po pierwsze nie szkodzić” - Fundacja Fosa
- „Ochrona danych osobowych”
mgr Katarzyna Dera
Studia:
- Studia Psychologiczne-2003-UAM Poznań
- Studium Przygotowania Pedagogicznego 2003 UAM Poznań
- Studia Podyplomowe w zakresie tyflopedagogiki
- Studium Pomocy Psychologicznej 2005 PTP
Kursy/Szkolenia:
- Kurs podstawowy psychoterapii systemowej indywidualnej i rodzin; 2005 WTTS;
- Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie 2005- Centrum Szkoleń i Psychoedukacji IPIZ PTP;
- Szkolenie „Neuropsychologiczna diagnoza i terapia”
- Szkolenie z zakresu pracy terapeutycznej z młodzieżą uzależniona od alkoholu i innych substancji psychoaktywnych oraz ich rodzinami
mgr Anna Gryganiec
- Pedagog – Pedagogika Opiekuńczo – Wychowawcza 2002 Uniwersytet Opolski
- Studia Podyplomowe 2005 PWSZ Kształcenie Integracyjne
- Studia Podyplomowe w zakresie surdopedagogiki
Magdalena Patyk
Studia:
- Logopeda, specjalizacja: surdologopedia,
- Pedagog specjalny, oligofrenopedagog
Dodatkowe kursy, szkolenia:
- Diagnoza i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych w przebiegu pasażu pokarmowego oraz rozwoju komunikacyjnego
- Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC) cz 1 i cz.2
- Rozwijanie komunikacji u osób z zaburzeniami rozwojowymi
- Szkolenie Picture Exchange Communication System – Poziom I
- Dzieci z zaburzeniami słuchu- podróż do integracji społecznej:
- Wspieranie rozwoju dzieci z zaburzeniami słuchu (1,2,3,r.ż.)
- Wspieranie rozwoju dzieci z zaburzeniami słuchu (4,5,6,r.ż.)
- Indywidualny Trening Słuchowy - Zabawa inspirująca rozwój cz.1
- Makaton - poziom podstawowy
- Diagnoza funkcjonalna dzieci z autyzmem- Profil Psychoedukacyjny PEP-R
- Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu – strategie leczenia wg Marsha D. Klein i Tracy A. Delaney
- Terapia behawioralna dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu
- W krainie muzyki- zabawy kształtujące zdolności muzyczne z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych
- Szkoła dla rodziców i wychowawców
- Rozwój motoryczny i rola ręki w nauce mówienia- wpływ integracji sensomotorycznej na rozwój psychomotoryczny dzieci z zespołem Downa
- Mowa i ruch- wspomaganie komunikacji językowej dzieci z zespołem Downa
- Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych według metody dr Swietłany Masgutowej
- Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w rehabilitacji małego dziecka z zaburzeniami komunikacji - I etap
- Muzykoterapia z elementami tańców integracyjnych
- Metody stymulacyjne w diagnozie i terapii dzieci autystycznych
- Praca metodami aktywnymi w wychowaniu przedszkolnym
- Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka- kurs doskonalący
- Uczymy się bawiąc na wycieczce i zielonej szkole
- W trzy dni dookoła świata - pedagogika zabawy
Violetta Edyta Siwak
Logopeda, specjalista terapii pedagogicznej, terapia psychomotoryczna wg. modelu belgijskiego Procus i Block, nauczyciel.
mgr Adrianna Bernasińska
Logopeda, neurologopeda ,magister pedagogiki w zakresie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
Lucyna Bielicka
- Logopeda, neurologopeda
Wykształcenie i szkolenia:
Mgr filologii polskiej - Uniwersytet Gdański 1991
Logopedia (Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji - Wrocław 2005)
Neurologopedia (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej - Warszawa 2010)
- Terapia behawioralna dzieci i młodzieży z autyzmem - Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym,Gdańsk-Poznań,2005
- AAC-wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji, szkolenie – Centrum Kształcenia Praktycznego, Warszawa 2009
Historia pracy:
- 1982-1998 - SP Nr 2 w Gdańsku
- 1988-2002 - Liceum Morskie w Gdańsku
- 2002-2004 - Zespół Szkół Alternatywnych w Kłodzku
Logopeda/neurologopeda:
- Specjalistyczna Spółdzielnia Lekarska w Gdańsku
- Centrum Medyczne ZASPA w Gdańsku - kontrakt NFZ
- Centrum Szeliga-Poradnia Logopedyczna - kontrakt NFZ
- Specjalistyczny Szpital w Wejherowie o/neurologiczny – kontrakt NFZ
- Centrum Medyczne SALUS – Nowa Ruda
- PERSONA Centrum Pomocy Psychiatryczno-Psychologicznej, Wałbrzych
- NZOZ Głuszyca,
- Sanatoryjne Centrum Terapii Neurologicznej – Polanica Zdrój
- SCM-Ośrodek Rehabilitacyjny dla Dzieci i Młodzieży – Polanica Zdrój
- Assumedica-Ośrodek Rehabilitacji Neurologicznej – Jugów.
Magdalena Jankowska
- Pedagogika Specjalna -2013-studia licencjackie - Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu
- Pedagogika 2015 studia magisterskie - Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu
mgr Izabela Gelleta
Specjalista rehabilitacji ruchowej I stopni 0, terapeuta metod NDT-Bobath, PNF, SI, INPP, pedagog – nauczyciel dyplomowany oraz wykładowca akademicki, posiadający ponad 20-letnią praktykę i doświadczenie w pracy terapeutycznej z niemowlętami, dziećmi oraz młodzieżą, autor wielu publikacji o tematyce rozwojowej dziecka.
KWALIFIKACJE ZAWODOWE:
- pierwszy stopień specjalizacji w zakresie rehabilitacji ruchowej (1999 r.)
- kurs podstawowy metody NDT-Bobath (1999 r.)
- kurs podstawowy metody PNF (2001 r.)
- kurs doskonalący metody PNF (w skoliozach 2005 r., neuromobilizacje 2006 r.)
- kurs podstawowy i rozwijający metody Integracji Sensorycznej SI (1999, 2000 r.)
- kursy i szkolenia odbywane w ramach doskonalenia zawodowego w zakresie patomechaniki narządu ruchu, usprawniania skolioz, neurologii dziecięcej, terapii metodą integracji sensorycznej, zaburzeń rozwojowych u dzieci, autyzmu, chorób układu krążenia i inne (1996-2016 r.)
- uprawnienia do wykonywania zabiegów z zakresu fizykoterapii i masażu (1995 r.)
- studium przygotowania pedagogicznego (1995 r.)
- stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego (2008 r.)
- Studia Podyplomowe: Organizacja i Zarządzanie Placówkami Oświatowymi (2006 r.)
PRZEBIEG PRACY ZAWODOWEJ:
- Przedszkole Integracyjne nr 38 w Warszawie, Plac Bankowy 3/5, tel. 620-29-31, dyplomowany nauczyciel – rehabilitant; 09.2003 r. – 08.2013 r.
- Poradnia Rehabilitacji i Fizjoterapii dla Dzieci i Młodzieży, SPZZLO Warszawa-Żoliborz ul. Szajnochy 8, tel.832-22-59, asystent-fizjoterapeuta; 09.1995 r. – 05.2005 r. oraz 08.2008 r. – 04.2016 r.
- Warszawski Szpital dla Dzieci, Poradnia Rehabilitacji Neurologicznej, ul. Kopernika 43, tel. 826-80-21, asystent-mgr rehabilitacji ruchowej; 01.2007 r. – 06.2008 r.
- Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, ul. Marymoncka 34, Wydział Rehabilitacji, Katedra Rehabilitacji, Zakład Rehabilitacji w Schorzeniach Wewnętrznych, asystent mianowany; 09.1995 r. – 09.2004 r.
- Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie, Wydział Rehabilitacji, wykładowca na: Podyplomowym Studium Fizjoprofilaktyki i Korektywy, Podyplomowym Studium Nowoczesnych Metod Fizjoterapii, Podyplomowym Studium Kształcenia Zintegrowanego z Elementami Organizacji i Zarządzania Placówkami Oświatowymi, Podyplomowym Studium Wczesnej Interwencji; 2001 r. – 2008 r.
- Akademia Pedagogiki Specjalnej, wykładowca na: Podyplomowym Studium Wczesnej Interwencji oraz na studiach dziennych i zaocznych WWR; od 2007 r. i nadal
- Niepubliczne przedszkola w Warszawie („Mruczankowe Przedszkole”, „Baby Room Preschool”) – prowadzenie zajęć psychomotorycznych i terapeutycznych dla dzieci; 09.2012 r. – 06.2016 r.
PUBLIKACJE:
- Gelleta-Mac I. „Zestaw ćwiczeń korekcyjnych w parach” w „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne” 1995r, nr 4, Biblioteczka Monograficzna „Zdrowe plecy – lepsze życie”.
- Gelleta-Mac I. „Konspekt ćwiczeń korekcyjnych oparty na zabawach i grach ruchowych” w „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne” 1995r, nr 4, Biblioteczka Monograficzna „Zdrowe plecy – lepsze życie”
- Gelleta-Mac I., Cytowicz-Karpiłowska W. „Trening obwodowy na zajęciach korekcyjnych” w „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne” 1995r, nr 4, Biblioteczka Monograficzna „Zdrowe plecy – lepsze życie”
- Gelleta-Mac I. „Diagnostyka czynnościowa miednicy w korekcji wad postawy” w „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne” 1998r, nr 4, Biblioteczka Monograficzna „Diagnostyka podstawą właściwego postępowania nie tylko korekcyjnego”
- Gelleta-Mac I. „Wybrane zagadnienia z korekcji wad postawy” w „Wychowanie Fizyczne w Kształceniu Zintegrowanym” Sulisz S. (red.) Warszawa WSiP 2000r.
- Gelleta-Mac I. „Korekcja wad postawy w warunkach szkolnych” w „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne” 2001r, nr 2.
Borkowska M., Gelleta-Mac I. „Wady postawy i stóp u dzieci”, PZWL Warszawa 2004r. - Gelleta-Mac I. „Wspomaganie rozwoju dziecka”, cykl artykułów w „Wychowanie w Przedszkolu” 2007-2009r.
- Gelleta I. w „Interdyscyplinarne uwarunkowania rozwoju małego dziecka” (red. Piotrowicz R.) – „O rozwoju psychoruchowym małego dziecka” Warszawa 2015 r.
- Gelleta I. – artykuły o rozwoju psychoruchowym dziecka – Fundacja „Wsparcie na starcie” – Warszawa 2016 r.
https://gelmareh.pl/kwalifikacje-zawodowe/ do wglądu zaświadczenia potwierdzające zdobyte kwalifikacje oraz okładki niektórych publikacji.
INNE:
- Współzałożyciel Fundacji „Wsparcie na Starcie”
Sebastian Osiurak
- PEDAGOG
- OLIGOFRENOPEDAGOG
- FIZJOTERAPEUTA
- TERAPEUTA SI
WYKSZTAŁCENIE:
- Pedagogika z Doradztwem Interpersonalnym i Zawodowym
- Oligofrenopedagogika
- Fizjoterapia
- Organizacja i zarządzanie w oświacie
Kursy/Warsztaty:
- Integracja sensoryczna I stopień
- Integracja sensoryczna II stopień
- Metoda W. Sherborne I stopień
- Asystent osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Trener aktywności.
Dyplomy ukończenia warsztatów:
- Diagnoza procesów Integracji Sensorycznej(dla terapeutów SI)
- Terapie Bańkami Ogniowymi.