Kadra Centrum Progres

Dyrektor poradni

Danuta Stempowska

  • Pedagog, Psychoterapeuta Dzieci i Młodzieży
  • Neuroterapeuta (EEG-Biofeedback, Neurofeedback : Play Attention , RSA-Biofeedback)
  • Terapeuta Metod: Integracji Sensorycznej, treningów słuchowych metodą Tomatisa®, Johansena® Warnkego® oraz Fast ForWord®
  • Przewodnicząca 49 Oddziału Terenowego Polskiego Towarzystwa Dysleksji w Świdnicy(od 2002r.) oraz Komisji Rewizyjnej Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Dysleksji, Honorowy Członek PTD
  • Przewodnicząca 2 Oddziału Polskiego Towarzystwa ADHD w Świdnicy (od 2005r.)
  • Członek Nadzwyczajny Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (od 2003r.)
  • Regionalny Lider Programu Edukacyjno- Terapeutycznego "Ortograffiti" (od 2003r.)
  • Członek-założyciel Sekcji Nauczycieli Terapeutów

 

danuta stepowska

 


 

Urszula Rakoczy

Sekretariat poradni jest pod jej opieką

Urszula Rakoczy


 

Bogumiła Chlastawa

pracownik administracyjny


 

mgr Monika Pieniążek

Nauczyciel kontraktowy

Dyplom:

  • Pedagog specjalny (licencjat) - Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
  • Pedagog (magister) - Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z psychomotoryką
  • Rewalidacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w trakcie realizacji)
  • Integracja Sensoryczna (podyplomowe – Ateneum Szkoła Wyższa w Gdańsku).

Szkolenia/Treningi/Warsztaty:

  • Integracja Sensoryczna wg. Ayres - Mgr Elisabeth Soechting, Soyer oraz Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej
  • Terapia behawioralna dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu, Beata Ignaczewska, Centrum Terapii Behawioralnej
  • Trening umiejętności społecznych dzieci ze spektrum autyzmu, SOTIS
  • Diagnoza osób z niepełnosprawnością w oparciu o profil psychoedukacyjny PEP-R Schoplera, Beata Ignaczewska, Centrum Terapii Behawioralnej
  • Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem, cz. I i cz. II, Fundacja SYNAPSIS
  • Diagnoza i terapia dysleksji- Renata Czabaj
  • Diagnoza FAS, Małgorzata Klecka, Fundacja Fastryga
  • Opóźniony rozwój mowy- diagnoza i terapia
  • Grafomotoryka w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w oparciu o PTR
  • EEG biofeedback, BIOMED, -RSA- biofeedback
  • Metoda Warnkego, BIOMED
  • Język migowy I stopień
  • Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej
  • „Po pierwsze nie szkodzić” - Fundacja Fosa
  • „Ochrona danych osobowych”

 

monika slupek


 

mgr Katarzyna Dera

Studia:

  • Studia Psychologiczne-2003-UAM Poznań
  • Studium Przygotowania Pedagogicznego 2003 UAM Poznań
  • Studia Podyplomowe w zakresie tyflopedagogiki
  • Studium Pomocy Psychologicznej  2005 PTP

Kursy/Szkolenia:

  • Kurs podstawowy psychoterapii systemowej indywidualnej i rodzin; 2005 WTTS;
  • Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie 2005- Centrum Szkoleń i Psychoedukacji IPIZ PTP;
  • Szkolenie „Neuropsychologiczna diagnoza i terapia”
  • Szkolenie z zakresu pracy terapeutycznej z młodzieżą uzależniona od alkoholu i innych substancji psychoaktywnych oraz ich rodzinami

 


 

mgr Anna Gryganiec

  • Pedagog – Pedagogika Opiekuńczo – Wychowawcza 2002 Uniwersytet Opolski
  • Studia Podyplomowe 2005 PWSZ Kształcenie Integracyjne
  • Studia Podyplomowe w zakresie surdopedagogiki

 


 

Magdalena Patyk

Studia:

  • Logopeda, specjalizacja: surdologopedia,
  • Pedagog specjalny, oligofrenopedagog

Dodatkowe kursy, szkolenia:

  • Diagnoza i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych w przebiegu pasażu pokarmowego oraz rozwoju komunikacyjnego
  • Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC) cz 1 i cz.2
  • Rozwijanie komunikacji u osób z zaburzeniami rozwojowymi
  • Szkolenie Picture Exchange Communication System – Poziom I
  • Dzieci z zaburzeniami słuchu- podróż do integracji społecznej:
    - Wspieranie rozwoju dzieci z zaburzeniami słuchu (1,2,3,r.ż.)
    - Wspieranie rozwoju dzieci z zaburzeniami słuchu (4,5,6,r.ż.)
    - Indywidualny Trening Słuchowy
  • Zabawa inspirująca rozwój cz.1
  • Makaton - poziom podstawowy
  • Diagnoza funkcjonalna dzieci z autyzmem- Profil Psychoedukacyjny PEP-R
  • Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu – strategie leczenia wg Marsha D. Klein i Tracy A. Delaney
  • Terapia behawioralna dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu
  • W krainie muzyki- zabawy kształtujące zdolności muzyczne z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych
  • Szkoła dla rodziców i wychowawców
  • Rozwój motoryczny i rola ręki w nauce mówienia- wpływ integracji sensomotorycznej na rozwój psychomotoryczny dzieci z zespołem Downa
  • Mowa i ruch- wspomaganie komunikacji językowej dzieci z zespołem Downa
  • Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych według metody dr Swietłany Masgutowej
  • Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w rehabilitacji małego dziecka z zaburzeniami komunikacji - I etap
  • Muzykoterapia z elementami tańców integracyjnych
  • Metody stymulacyjne w diagnozie i terapii dzieci autystycznych
  • Praca metodami aktywnymi w wychowaniu przedszkolnym
  • Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka- kurs doskonalący
  • Uczymy się bawiąc na wycieczce i zielonej szkole
  • W trzy dni dookoła świata - pedagogika zabawy

 

magdalena patyk


 

Violetta Edyta Siwak

Logopeda, specjalista terapii pedagogicznej, terapia psychomotoryczna wg. modelu belgijskiego Procus i Block, nauczyciel.


 

mgr Adrianna Bernasińska

Logopeda, neurologopeda ,magister pedagogiki w zakresie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.


 

Lucyna Bielicka

  • Logopeda, neurologopeda

Wykształcenie i szkolenia:

Mgr filologii polskiej - Uniwersytet Gdański 1991

Logopedia (Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji - Wrocław 2005)

Neurologopedia (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej - Warszawa 2010)

  • Terapia behawioralna dzieci i młodzieży z autyzmem - Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym,Gdańsk-Poznań,2005
  • AAC-wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji, szkolenie – Centrum Kształcenia Praktycznego, Warszawa 2009

Historia pracy:

  • 1982-1998 - SP Nr 2 w Gdańsku
  • 1988-2002 - Liceum Morskie w Gdańsku
  • 2002-2004 - Zespół Szkół Alternatywnych w Kłodzku

Logopeda/neurologopeda:

  • Specjalistyczna Spółdzielnia Lekarska w Gdańsku
  • Centrum Medyczne ZASPA w Gdańsku - kontrakt NFZ
  • Centrum Szeliga-Poradnia Logopedyczna - kontrakt NFZ
  • Specjalistyczny Szpital w Wejherowie o/neurologiczny – kontrakt NFZ
  • Centrum Medyczne SALUS – Nowa Ruda
  • PERSONA Centrum Pomocy Psychiatryczno-Psychologicznej, Wałbrzych
  • NZOZ Głuszyca,
  • Sanatoryjne Centrum Terapii Neurologicznej – Polanica Zdrój
  • SCM-Ośrodek Rehabilitacyjny dla Dzieci i Młodzieży – Polanica Zdrój
  • Assumedica-Ośrodek Rehabilitacji Neurologicznej – Jugów.

 


 

Magdalena Jankowska

  • Pedagogika Specjalna -2013-studia licencjackie - Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu
  • Pedagogika 2015 studia magisterskie - Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu

 

Magdalena Półtorak

 


 

mgr Izabela Gelleta

Specjalista rehabilitacji ruchowej I stopni 0, terapeuta metod NDT-Bobath, PNF, SI, INPP, pedagog – nauczyciel dyplomowany oraz wykładowca akademicki,  posiadający ponad 20-letnią praktykę i doświadczenie w pracy terapeutycznej z niemowlętami, dziećmi oraz młodzieżą, autor wielu publikacji o tematyce rozwojowej dziecka.

KWALIFIKACJE ZAWODOWE:

  • pierwszy stopień specjalizacji w zakresie rehabilitacji ruchowej (1999 r.)
  • kurs podstawowy metody NDT-Bobath (1999 r.)
  • kurs podstawowy metody PNF (2001 r.)
  • kurs doskonalący metody PNF (w skoliozach 2005 r., neuromobilizacje 2006 r.)
  • kurs podstawowy i rozwijający metody Integracji Sensorycznej SI (1999, 2000 r.)
  • kursy i szkolenia odbywane w ramach doskonalenia zawodowego w zakresie patomechaniki narządu ruchu, usprawniania skolioz, neurologii dziecięcej, terapii metodą integracji sensorycznej, zaburzeń rozwojowych u dzieci, autyzmu, chorób układu krążenia i inne (1996-2016 r.)
  • uprawnienia do wykonywania zabiegów z zakresu fizykoterapii i masażu (1995 r.)
  • studium przygotowania pedagogicznego (1995 r.)
  • stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego (2008 r.)
  • Studia Podyplomowe: Organizacja i Zarządzanie Placówkami Oświatowymi (2006 r.)

PRZEBIEG PRACY ZAWODOWEJ:

  • Przedszkole Integracyjne nr 38 w Warszawie, Plac Bankowy 3/5, tel. 620-29-31, dyplomowany nauczyciel – rehabilitant; 09.2003 r. – 08.2013 r.
  • Poradnia Rehabilitacji i Fizjoterapii dla Dzieci i Młodzieży, SPZZLO Warszawa-Żoliborz ul. Szajnochy 8, tel.832-22-59, asystent-fizjoterapeuta; 09.1995 r. – 05.2005 r. oraz 08.2008 r. – 04.2016 r.
  • Warszawski Szpital dla Dzieci, Poradnia Rehabilitacji Neurologicznej, ul. Kopernika 43, tel. 826-80-21, asystent-mgr rehabilitacji ruchowej; 01.2007 r. – 06.2008 r.
  • Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, ul. Marymoncka 34, Wydział Rehabilitacji, Katedra Rehabilitacji, Zakład Rehabilitacji w Schorzeniach Wewnętrznych, asystent mianowany; 09.1995 r. – 09.2004 r.
  • Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie, Wydział Rehabilitacji, wykładowca na: Podyplomowym Studium Fizjoprofilaktyki i Korektywy, Podyplomowym Studium Nowoczesnych Metod Fizjoterapii, Podyplomowym Studium Kształcenia Zintegrowanego z Elementami Organizacji i Zarządzania Placówkami Oświatowymi, Podyplomowym Studium Wczesnej Interwencji; 2001 r. – 2008 r.
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej, wykładowca na: Podyplomowym Studium Wczesnej Interwencji oraz na studiach dziennych i zaocznych WWR; od 2007 r. i nadal
  • Niepubliczne przedszkola w Warszawie („Mruczankowe Przedszkole”, „Baby Room Preschool”) – prowadzenie zajęć psychomotorycznych i terapeutycznych dla dzieci; 09.2012 r. – 06.2016 r.

PUBLIKACJE:

  • Gelleta-Mac I. „Zestaw ćwiczeń korekcyjnych w parach” w „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne” 1995r, nr 4, Biblioteczka Monograficzna „Zdrowe plecy – lepsze życie”.
  • Gelleta-Mac I. „Konspekt ćwiczeń korekcyjnych oparty na zabawach i grach ruchowych” w „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne” 1995r, nr 4, Biblioteczka Monograficzna „Zdrowe plecy – lepsze życie”
  • Gelleta-Mac I., Cytowicz-Karpiłowska W. „Trening obwodowy na zajęciach korekcyjnych” w „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne” 1995r, nr 4, Biblioteczka Monograficzna „Zdrowe plecy – lepsze życie”
  • Gelleta-Mac I. „Diagnostyka czynnościowa miednicy w korekcji wad postawy” w „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne” 1998r, nr 4, Biblioteczka Monograficzna „Diagnostyka podstawą właściwego postępowania nie tylko korekcyjnego”
  • Gelleta-Mac I. „Wybrane zagadnienia z korekcji wad postawy” w „Wychowanie Fizyczne w Kształceniu Zintegrowanym” Sulisz S. (red.) Warszawa WSiP 2000r.
  • Gelleta-Mac I. „Korekcja wad postawy w warunkach szkolnych” w „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne” 2001r, nr 2.
    Borkowska M., Gelleta-Mac I. „Wady postawy i stóp u dzieci”, PZWL Warszawa 2004r.
  • Gelleta-Mac I. „Wspomaganie rozwoju dziecka”, cykl artykułów w „Wychowanie w Przedszkolu” 2007-2009r.
  • Gelleta I. w „Interdyscyplinarne uwarunkowania rozwoju małego dziecka” (red. Piotrowicz R.) – „O rozwoju psychoruchowym małego dziecka” Warszawa 2015 r.
  • Gelleta I. – artykuły o rozwoju psychoruchowym dziecka – Fundacja „Wsparcie na starcie” – Warszawa 2016 r.

https://gelmareh.pl/kwalifikacje-zawodowe/  do wglądu zaświadczenia potwierdzające zdobyte kwalifikacje oraz okładki niektórych publikacji.

INNE:

  • Współzałożyciel Fundacji „Wsparcie na Starcie”

mgr Izabela Gelleta


 

Sebastian Osiurak

  • PEDAGOG
  • OLIGOFRENOPEDAGOG
  • FIZJOTERAPEUTA
  • TERAPEUTA SI

WYKSZTAŁCENIE:

  • Pedagogika z Doradztwem Interpersonalnym i Zawodowym
  • Oligofrenopedagogika
  • Fizjoterapia
  • Organizacja i zarządzanie w oświacie

Kursy/Warsztaty:

  • Integracja sensoryczna I stopień
  • Integracja sensoryczna II stopień
  • Metoda W. Sherborne I stopień
  • Asystent osób z niepełnosprawnością intelektualną
  • Trener aktywności.

Dyplomy ukończenia warsztatów:

  • Diagnoza procesów Integracji Sensorycznej(dla terapeutów SI)
  • Terapie Bańkami Ogniowymi.

 


 

Sebastian Osiurak