Wczesne Wspomaganie Rozwoju
Jeśli Twoje dziecko posiada orzeczenie o niepełnosprawności, możesz ubiegać się o wydanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Dzięki temu będziesz mógł korzystać z usług naszej poradni za darmo. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej. kontaktu).
Czym jest wczesne wspomaganie rozwoju?
Wczesne wspomaganie rozwoju to wielospecjalistyczna, kompleksowa i ciągła pomoc dzieciom z różnymi niepełnosprawnościami w wieku od 0 do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej szkoły podstawowej w celu stymulowania ich rozwoju.
Zajęcia w ramach WWRD mogą obejmować m.in. usprawnianie słuchu, wzroku, stymulację wielozmysłową, usprawnianie ruchowe, rozwój mowy lub innych sposobów komunikowania się, umiejętność samoobsługi i funkcjonowania społecznego w grupie.
Każdemu dziecku przysługuje indywidualny program wczesnego wspomagania opracowany przez zespół specjalistów. Szczególną uwagę zwraca się, aby był on zgodny z możliwościami i potrzebami dziecka. Program ten jest wspólnie z rodzicami realizowany i oceniany w trakcie prowadzonej terapii. W razie potrzeby specjaliści zmieniają go w taki sposób, aby był on jak najlepiej dostosowany do aktualnego poziomu rozwoju. Rodzice otrzymują porady, wsparcie oraz instruktaż w zakresie właściwego postępowania z dzieckiem.
* Skierowanie dziecka na zajęcia wczesnego wspomagania wydaje organ prowadzący placówkę na podstawie wniosku rodziców i opinii wydanej przez instytucję stwierdzającą konieczność prowadzenia takich zajęć.
Zespół specjalistów na podstawie wyników badań diagnostycznych oraz posiadanej dokumentacji wydaje opinię o potrzebie (lub nie) WWR i zalecenia do pracy terapeutycznej z dzieckiem i rodzicami. Dzieci posiadające orzeczenie o niepełnosprawności lub o potrzebie kształcenia specjalnego mogą uzyskać opinię o potrzebie WWR na podstawie posiadanego już orzeczenia.
Cele WWR
|
|
|
|
Zakres pomocy
|
|
Zajęcia wczesnego wspomagania prowadzą specjaliści posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka (psycholog, logopeda, rehabilitant, pedagog, surdopedagog, oligofrenopedagog, inni), którzy tworzą zespół wczesnego wspomagania. Pracę zespołu koordynuje dyrektor placówki. |
Niezbędna dokumentacja
|
|
|
Wskazania
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wymagania
|
---|