Logopeda, neurologopeda, surdologopeda
Oferujemy specjalistyczną pomoc dzieciom, młodzieży i dorosłym, którzy chcą rozwiązać problemy logopedyczne. Wykwalifikowana kadra w skład której wchodzą: logopeda, surdologopeda, neurologopeda a także konsultant treningów słuchowych metodą Tomatisa® i provider aktywnego treningu słuchowego APD Neuroflow ® oraz metody Johansena prowadzą konsultacje, diagnozy i terapie zaburzeń.
Polecamy również prowadzone w Centrum Progres w Świdnicy treningi słuchowe dla osób, u których zdiagnozowano (C)APD czyli APD.
W poradni Centrum Tomatisa ® Progres dokonujemy kompleksowej diagnozy dziecka. Gwarantujemy krótki czas oczekiwania na diagnozę.
Terapia zaburzeń mowy
Specjaliści w naszej poradni dokonują diagnozy rozwoju mowy i myślenia. W oparciu o zdiagnozowane problemy podejmowane są działania terapeutyczne.
Zajmujemy się terapią zaburzeń mowy u dzieci i dorosłych z:
- opóźnionym rozwojem mowy
- autyzmem i Zespołem Aspergera
- wadami słuchu ( w tym z dziećmi z implantami ślimakowymi)
- niepełnosprawnością intelektualną
- mózgowym porażeniem dziecięcym
- zespołem Downa
- innymi zaburzeniami genetycznymi
- zaburzeniami neurologicznymi (afazja, dyzartria)
Obejmujemy także specjalistyczną pomocą dzieci i osoby dorosłe z wadami wymowy (seplenienie, rotacyzm, gammacyzm itp.)
Pomagamy dzieciom wymagającym terapii żucia i połykania, terapii karmienia.
Wprowadzamy alternatywne i wspomagające metody komunikowania się dla dzieci niemówiących, w tym dla dzieci z autyzmem.
Na terenie poradni prowadzone są bezpłatne zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju (od urodzenia do podjęcia nauki szkolnej).
Dziecko idące do szkoły powinno mieć już zakończony proces kształtowania się mowy.
W poradni Centrum Tomatisa ® Progres dokonujemy kompleksowej diagnozy dziecka. Gwarantujemy krótki czas oczekiwania na diagnozę.
Oferujemy specjalistyczną pomoc dzieciom, młodzieży i dorosłym, którzy chcą rozwiązać problemy logopedyczne. Wykwalifikowana kadra ,w skład której wchodzą: logopeda, surdologopeda, neurologopeda a także terapeuta treningów słuchowych czyli „stymulacji audio-psycho-lingwistycznej „ w terapii (C)APD prowadzą konsultacje, diagnozy i terapie.
Polecamy prowadzone w Centrum Progres w Świdnicy treningi słuchowe dla osób, u których zdiagnozowano (C)APD zwane też APD(zaburzenia centralnego/ośrodkowego przetwarzania słuchowego), prowadzone przez
Konsultanta 4 stopnia Metody Tomatisa ®-1,
Providera Aktywnego Treningu Słuchowego APD Neuroflow® -2 ,
Providera Metody Johansena (Indywidualnaej Stymulacji Słuchu dr K. Johansena IAS)-3, Terapeutę Polskiego Pediatrycznego Testu Zdaniowego PTZ–D prof. Edwarda Ozimka- 4
Normy wiekowe:
Każde dziecko rozwija się indywidualnie, ale są pewne standardy, które wyznaczają umiejętności, które powinny być opanowane przez dziecko w określonym wieku.
Normy rozwojowe:
Normą rozwojową jest, jeśli dziecko w wieku:
- 0 -1 roku - komunikuje się z dorosłymi za pomocą krzyku, głuży, gaworzy, wymawia pierwsze wyrazy: mama, tata, baba, lala;
- w wieku 1 - 2 lat - używa samogłosek (a,e , u, i, e,y) z wyjątkiem nosowych (ą, ę) oraz wymawia niektóre spółgłoski ( p, b, m, t, d, n, k, ś, ź, ć dź, ch), wypowiada się jednowyrazowo: np.:pić - pi, pomidor – midol;
- w wieku 3 lat - porozumiewa się prostymi zdaniami, wymawia wszystkie samogłoski i spółgłoski (p, pi, b, bi, m, mi, n, ni, f, fi, w, wi, t, d, n, l, li, ś, ź, dź, j, k, ki, g, gi, ch);
- w wieku 4 lat - wymawia głoski s, z, c, dz;
- w wieku 5 - 6 lat - wymawia głoski sz, ż, cz, dż, r;
- w wieku 7 lat - ma utrwaloną poprawną wymowę wszystkich głosek oraz opanowaną technikę mówienia.
KIEDY NALEŻY UDAĆ SIĘ DO LOGOPEDY?
Niepokojące sygnały (Rodzicu, jeśli zauważysz, że …)
Twoje dziecko poniżej pierwszego roku życia:
- ma nieprawidłowy wynik przesiewowego badania słuchu
- nie gaworzy
- nie wypowiada sylab
- nie reaguje na proste polecenia
- nie reaguje na twój głos
- nie reaguje na hałas, niespodziewane dźwięki
- nie spogląda na osobę mówiącą do niego
- bardziej skupia się na przedmiotach niż osobach
Twoje dziecko między drugim i trzecim rokiem życia:
- nie próbuje mówić, porozumiewa się gestami
- nie reaguje na zróżnicowane dźwięki, a samo zbyt głośno mówi
- nie reaguje na swoje imię
- przestało całkowicie mówić lub słownik czynny dziecka znacząco się zmniejszył
- wysuwa język między ząbki podczas wymawiania niektórych głosek.
Twoje dziecko w wieku trzech lat:
- nie buduje prostych zdań
- ma kłopoty z płynną mową
Kiedy dziecko w wieku czterech lat:
- nie potrafi zbudować zdań złożonych
- zniekształca wyrazy, zacina się, blokuje
- nie wypowiada poprawnie głosek: s, z, c, dz, ś, ź, ć, dź, k, g, l, p, b, m, n
Kiedy dziecko w wieku pięciu lat:
- nie wypowiada poprawnie głosek: r, sz, ż, cz, dż, ą, ę
- myli nazwy podobne do siebie pod względem fonetycznym np. półka- bułka
Kiedy dziecko w wieku sześciu lat:
- nie wypowiada wszystkich głosek poprawnie
- nie potrafi dzielić wyrazów na sylaby i głoski
- nie buduje zdań poprawnych pod względem gramatycznym i logicznym
Lub kiedy dziecko:
- znacznie odstaje w rozwoju mowy od rówieśników
- mówi przez nos lub oddycha buzią
- podczas mówienia wsuwa język między zęby
- unika mówienia
- ma wadę zgryzu
- w trakcie wypowiedzi zacina się
- ma trudność ze zrozumieniem poleceń
- ma trudność z zapamiętywaniem słów, wierszyków, piosenek
- nie potrafi krótko i zrozumiale opowiadać o obrazku, sytuacji
- nie odtwarza własnymi zdaniami historyjki
To.....
Nie czekaj ! Zgłoś się na konsultacje do specjalistów z naszej poradni.